Adverteren in Google kan doormiddel van Google Adwords. Dit kost geld en het is juist daarom van belang dat er een aantal zaken bekend zijn voordat deze stap gemaakt kan worden. Wie omvat de doelgroep? Waar is deze doelgroep te vinden? Op welke woorden zoekt de doelgroep naar uw product of dienst? Op welk deel van de website komen bezoekers terecht als er op een advertentie wordt geklikt?

Deze vragen worden allemaal meegenomen in de opzet van een Google Adwords campagne. Deze opzet omvat een onderverdeling van verschillende zoekwoorden waarop geadverteerd gaat worden. Per zoekwoord zal gekeken worden welke informatie getoond moet worden in de advertentie en op een eventuele ‘landingspagina’ (de webpagina die een bezoeker te zien krijgt nadat er op de advertentie geklikt is).

N

Welke 'zoek-woorden'

Wanneer komt de advertentie tevoorschijn? Op welke zoekwoorden moet de advertentie getoond worden aan het zoekende publiek?

N

Welke 'landings-pagina's'

Op welk deel van de website komt een bezoeker terecht nadat deze heeft geklikt op een advertentie? Welke informatie moet hierop getoond worden om zo goed mogelijk aan te sluiten op de Google Adwords advertentie.

N

Waar is de doelgroep te vinden?

In welke gebieden dient de advertentie getoond te worden? Per stad, provincie of landelijk? Welke postcode gebieden?

N

Wat is het budget?

Hoeveel mag een ‘klik’ op een advertentie kosten? Of hoeveel mag het kosten als duizenden mensen een banner te zien krijgen?

N

Welke advertentie

Er kunnen verschillende advertenties getoond worden met ieder een aparte boodschap. Wie krijgt welke advertentie te zien?

N

Conversie

Na een testperiode zal gekeken worden wat het succes is van een campagne en of de kosten opwegen tegen de opbrengsten.

OOTBC start altijd met het ‘in kaart’ brengen van informatie voor de start van een Google Adwords campagne (zoals bovenstaand beschreven). Pas nadat alles in kaart is gebracht, wordt er een testperiode gehouden waarbij gekeken wordt of de inzet van Google Adwords effectief genoeg is en in hoeverre dit aansluit bij de doelstelling die u als klant voor ogen heeft. Zodra de effectiviteit optimaal is, zal de campagne pas worden gecontinueerd, anders niet.

Naast een begin en een eindpunt bestaat ook de mogelijk om tussentijds de Google Adwords campagne te monitoren. Er wordt dan iedere dag gekeken naar de advertenties en zonodig aangepast om het succes ervan te verhogen. Aan u als ondernemer de keuze van welke dienst u gebruikt maakt. Het abonnement is iedere maand opzegbaar en bevat alleen de kosten voor het monitoren. Advertentie/ budgetkosten voor de Adwords campagne mag u zelf bepalen en zijn niet meegenomen in de maandelijkse fee.

 

Wilt u ook graag een effectieve Google Adwords campagne? Neem contact op met OOTBC en maak uw Google Adwords campagne nog effectiever!

Meer informatie over adverteren in Google

10 + 2 =

Tarieven zijn exclusief omzetbelasting

Out of the Box Consultancy B.V.

Hollandse Kade 21

1391 JD  ABCOUDE

T. 0031 6 42 148 538

E. info@ootbc.nl

KVK: 64319520