OOTBC kan binnen uw organisatie een tijdelijke rol vervullen. Deze rol dient zich binnen het marketing en communicatie vlak te bevinden. Wellicht ten behoeve van de opzet van een nieuwe (marketing) afdeling, of voor het adviseren van de (marketing) afdeling en de koers die deze dient te varen. De mogelijkheden zijn oneindig en u bepaalt wat de voorkeur geniet!

Misschien is een consultancy rol overbodig, maar heeft u wel behoefte aan advies omtrent het opzetten van een nieuwe website en de meest optimale klik-pad voor uw bezoekers. Heeft u al eens nagedacht over de opvolging van uw offline campagnes en hoe dit het best meetbaar gemaakt kan worden?

Het opzetten van een reclame campagne behoort ook tot de specialiteit van OOTBC. Meetbaarheid staat hierin voorop, zowel bij een on- als offline reclame campagne. De interactie tussen on- en offline kan zeer optimaal werken en OOTBC kan hiervoor de perfecte oplossing bieden.

Misschien heeft u wellicht liever advies bij de opzet van een applicatie. Of misschien bent u op zoek naar een nieuwe huisstijl of promotiemateriaal. Onderstaand treft u een opsomming van de mogelijkheden. Indien u een specifieke behoefte heeft kunt u altijd contact opnemen met OOTBC.


Een website kan zeer eenvoudig gemaakt worden. Echter dient er wel rekening te worden gehouden met de informatie (content) die u op de website plaatst. Ieder segment binnen uw doelgroep heeft misschien een andere behoefte. Zo zal een mannelijke bezoeker van een webshop voornamelijk geïnteresseerd zijn in de items voor mannen en niet in de items voor vrouwen.

Ook binnen de verschillende leeftijdscategorieën is deze segmentatie aanwezig. Indien u meerdere producten of diensten aanbiedt is het dus van belang om te weten welk segment geïnteresseerd is in welk product of dienst om dit vervolgens zo goed mogelijk door te voeren op uw website.

Op basis van de aanwezige data en informatie binnen uw organisatie kan OOTBC een bijdrage leveren aan het zo optimaal inrichten van uw website. Deze bijdrage kan in de vorm van een adviesrapport, maar ook in de vorm van het doorvoeren van deze aanpassingen op uw website.

In beide gevallen zal altijd rekening gehouden worden met uw doelgroep. Naast de aanwezige data en informatie binnen uw organisatie, zal er ook gekeken worden naar de informatie die op het wereld wijde web te vinden is. Het zoekgedrag van uw doelgroep, de behoefte binnen de doelgroep maar ook de (externe) factoren die bepalend zijn voor de afname van uw product of dienst.

 


Heeft uw organisatie ook behoefte aan een smartphone applicatie? Naast informatie over een product of dienst, biedt een applicatie vele voordelen om het gedrag van uw doelgroep in kaart te brengen. Zo kunt u op basis van GPS achterhalen waar uw doelgroep zich bevindt, welke websites worden bezocht en wanneer het meest geschikte moment is (op basis van gebruik) om bijvoorbeeld een bericht te versturen.

Geen last van de spam-box waar uw waardevolle boodschap in terecht komt. Tevens kunt u zeer eenvoudig alle informatie vergaren van iedere gebruiker zonder dat deze een drempel ervaart om dit te verstrekken. Tegenwoordig vereisen veel applicaties informatie van de gebruiker alvorens deze gebruikt kan worden. Gezien de populariteit van applicaties onder de smartphone gebruikers, kan veronderstelt worden dat er geen drempel aanwezig is om hun (persoonlijke) informatie met bedrijven te delen.

OOTBC ontwikkeld zelf geen applicaties, maar kan wel tussen de applicatie ontwikkelaar en uw organisatie in staan. Zo belast u de marketing afdeling niet met de coördinatie van het vervaardigen van de applicatie.

OOTBC zal zich bezig houden met de structuur van de applicatie en de data die vergaart kan worden. Een applicatie kan namelijk meerdere doelen met zich mee brengen. Naast het informeren of het verkopen van een product of dienst, bestaat dus ook de mogelijkheid om zeer specifieke informatie van uw doelgroep te verkrijgen. Informatie die u normaliter niet via een website verkrijgt. Met deze informatie kan een hoop gedaan worden en OOTBC informeert u graag over de mogelijkheden!


Een reclame campagne voor uw product of dienst is tegenwoordig bijna onmisbaar. Doormiddel van de vele mediakanalen heeft u de mogelijkheid om aanwezig te zijn binnen uw doelgroep. Afhankelijk van het segment van uw doelgroep zal mediakanaal A doeltreffender zijn dan mediakanaal B. Het te kiezen mediakanaal voor uw campagne hangt dus van een aantal factoren af.

Wat is de leeftijd van uw doelgroep, het geslacht, het besteedbaar inkomen en waar is deze woon achtend? Als op deze hoofdvragen antwoord is gegeven zal er worden gekeken naar welke interesses voor ieder segment de voorkeur geniet en waar deze segmenten voornamelijk on- en offline te vinden zijn.

 

Met deze informatie zal OOTBC bepalen welke communicatie boodschap het best aansluit bij het doel dat u voor ogen heeft voor uw doelgroep. Zodra de communicatie boodschap is bepaalt, zal worden overgegaan tot het bepalen van het media kanaal om uw doelgroep zo efficiënt mogelijk te bereiken.

Marketing is pure manipulatie en het is dus van belang dat deze manipulatie zo optimaal mogelijk wordt uitgevoerd. Een advertentie voor een take-away restaurant zal het beste scoren als deze voor het avondeten wordt getoond, zodat de gedachte van de ontvanger op dit vlak nog manipulatief is. De effectiviteit zal dus minder optimaal zijn als deze na het avondeten wordt getoond en de ontvanger met een volle maag op de bank zit. Dit momentum is voor ieder product of dienst te bepalen en draagt bij aan een optimaal resultaat van uw reclamecampagne!


Voor de herkenning van uw product of dienst is een huisstijl noodzakelijk. Een logo is een must-have en dit dient natuurlijk ook doorgevoerd te worden binnen uw huisstijl. Briefpapier, communicatie materiaal, e-mailberichten, sociale profielen en noem het maar op.  Het is dus van belang dat uw doelgroep dit herkent en daardoor weet met welke partij zij te maken heeft.

Ook promotiemateriaal dient van hoogwaardige kwaliteit en afgestemd te zijn op de locatie waar dit zal worden getoond. Promotiemateriaal dient voor het duidelijk maken van een een product of dienst en de promotie die daaraan is gekoppeld. Een bord langs de weg dat vol met tekst staat is niet optimaal, terwijl dezelfde opmaak wel geschikt kan zijn voor een online advertentie. De locatie van het promotie materiaal is dus zeer bepalend in de opmaak.

OOTBC kan dit voor u realiseren. Naast herkenning waar een huisstijl voor dient,  is het bij promotie materiaal ook van belang dat het effectief is.

Daarnaast dienen alle communicatie uitingen een ‘trigger’ te bevatten dat opvalt en zonodig de doelgroep aan het denken zet. Een leuke afbeelding van een sportschool zal wellicht minder mensen aan het denken zetten dan bijvoorbeeld een verwijzing naar de kwabben boven de heup die alsmaar meer toenemen qua formaat. OOTBC zoekt de grens van het acceptabele op om zoveel mogelijk aandacht te generen voor uw communicatie en promotiemateriaal. Uiteraard in goed overleg met de opdrachtgever!


Een social media campagne kan veel tijd kosten. Afbeeldingen opmaken, teksten verzinnen, antwoord geven op de vragen en wellicht nog veel meer. Indien gewenst kan OOTBC hiervan een deel tot zich nemen.

Afbeeldingen worden opgemaakt en teksten worden geschreven zodat u zich alleen nog bezig hoeft te houden met het beantwoorden van de vragen van uw ‘volgers’.

OOTBC zal voor u een planning maken met daarin, op een door u aangegeven frequentie, afbeeldingen en teksten die op uw sociale profielen geplaatst kunnen worden. De afbeeldingen worden uw eigendom waardoor u deze ook voor andere campagnes kan gebruiken.

Ook zal OOTBC adviseren welke opvolging een campagne nodig heeft zodat de website hierop aangepast kan worden. Zo heeft u de mogelijkheid om meer gegevens van de bezoekers te ontvangen die zich tot de campagne aangetrokken voelen.

Wilt u graag meer informatie ontvangen over bovenstaande consultancy werkzaamheden van OOTBC, of heeft u een vraag over specifieke consultancy werkzaamheden? Neem contact op en u ontvangt spoedig een antwoord!

Meer informatie over de consultancy werkzaamheden

15 + 2 =


Out of the Box Consultancy B.V.

Hollandse Kade 21

1391 JD  ABCOUDE

T. 0031 6 42 148 538

E. info@ootbc.nl

KVK: 64319520